Maak een professionele indruk met uw zakelijke brief en e-mail
Contact
Taaltrainingen
Maak een professionele indruk met uw zakelijke brief en e-mail
We schrijven allemaal regelmatig een zakelijke brief of e-mail. Toch blijkt dat vaak lastiger dan we denken. Kortom, er kan gemakkelijk iets misgaan. Fouten in vorm, stijl of opbouw verstoren de communicatie. Hoe voorkom je dat?
De juiste vorm
Weet u wat er mis is met de volgende elementen van een brief?
- L.S.,
- Geachte mevrouw B. Wiersma,
- PS De door u bestelde artikelen worden vandaag door ons verzonden.
Een aantrekkelijke, klantgerichte stijl
Hoe zou je onderstaande briefpassages aantrekkelijker kunnen formuleren?
- Hopende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,
- Bij bestellingen boven de € 100 worden door ons geen vrachtkosten in rekening gebracht.
- De consument doet er verstandig aan in geval van ondeugdelijke levering rechtstreeks contact op te nemen met de leverancier.
Het medium e-mail
- Klopt het dat een zakelijke e-mail geen aanhef hoeft te hebben?
- Waarin verschilt een e-mail qua stijl van een brief?
- Waarvoor dient eigenlijk de regel BCC?
Download en deel uit!
Download hier bovenstaande tekst en deel deze uit aan uw medewerkers.
Tips voor professionele zakelijke correspondentie
Hier vindt u de oplossing >>.
Schrijven uw medewerkers regelmatig zakelijke brieven en e-mails en willen zij zich daarbij professioneler uitdrukken? Op dezelfde pagina vindt u meer informatie over onze taaltraining Zakelijke correspondentie.