VDEW activatie
Hulp bij activeren voor netwerkbeheerders
Inhoudsopgave
- Voor een activering wordt een eenmalige verbinding gemaakt met de activatieserver: [https://activatie.vandale.nl] via poort 80. Deze link kunt u eventueel opnemen en uitzonderen in uw proxyserver- of firewallinstellingen.
- De licentie wordt gekoppeld aan een of meer computer-ID's. Het maximumaantal computer-ID's wordt bepaald tijdens de aanschaf van de licentie en kan indien nodig worden uitgebreid.
- Mocht een 'licentiebestand' per ongeluk zijn verwijderd, dan moet het betreffende product opnieuw geïnstalleerd (of hersteld) worden. Daarna moet het product opnieuw geactiveerd worden. De door u gebruikte activatiegegevens worden automatisch ingevuld. U verbruikt hiermee geen extra licenties als u dit doet op dezelfde eerder geactiveerde pc.
- Tijdens de de-installatie wordt het product ook automatisch gedeactiveerd. U kunt het product daarna weer opnieuw installeren en activeren of op een andere computer installeren en activeren.
Volume-installatie
Voorwaarden
- De applicatie wordt lokaal op de client-pc's geïnstalleerd.
- De gebruikers starten de applicatie op vanaf de lokale pc en de applicatie draait op de lokale pc.
- Er is sprake van één licentiecode om de applicatie te activeren.
- U beschikt over een werkende internetverbinding. Zie ook de Basisprincipes.
Activeren
- Installeer de applicatie middels een administratieve installatie op de daarvoor gemachtigde lokale client-pc's. Zie hiervoor de handleiding 'VDEW_Netwerkinstallatie_product.pdf'.
- Activeer het product met de meegestuurde licentiecode zoals aangegeven onder Activeren in een standaloneomgeving. Dit moet op iedere client-pc gebeuren.
- Start de applicatie.
- Dubbelklik op de paarse tekst in een van de tabbladen van het door u geïnstalleerde product.
- Klik op Volgende
- Vul uw licentiecode, naam en e-mailadres in:
- Klik op Volgende
- Indien er geen contact met de activatieserver gemaakt kan worden, kunt u hier eventueel uw proxyinstellingen opgeven:
- Klik op Volgende.
- Het product wordt nu geactiveerd.
- Als activatie niet lukt, is dat meestal omdat er geen contact gemaakt kan worden met de activatieserver. Ga terug naar stap 6 en probeer het opnieuw. Mocht u na het aanpassen van uw proxyinstellingen nog niet kunnen activeren, neem dan contact op met de Van Dale Helpdesk via helpdesk@vandale.nl.
- Klik op Volgende.
- U wordt gevraagd de applicatie opnieuw op te starten. Pas na het opnieuw opstarten van de applicatie is het geactiveerde product raadpleegbaar.