Taaltraining Zakelijk Nederlands voor anderstaligen: spreken

Kies uw training

Taaltraining Zakelijk Nederlands voor anderstaligen: spreken

De voertaal in uw werkomgeving is voornamelijk Nederlands en u beheerst het Nederlands als tweede taal redelijk. Als u effectief en begrijpelijk wilt communiceren, is het belangrijk dat u de Nederlandse taal goed beheerst en bekend bent met de Nederlandse stijl van zakendoen. Of u nu klanten te woord staat, vergaderingen leidt, functioneringsgesprekken voert of presentaties geeft, een goede kennis van de Nederlandse taal is hiervoor onmisbaar.

Inschrijven

Overzicht

Deze taaltraining in spreekvaardigheid is bestemd voor iedereen die het Nederlands als tweede taal redelijk beheerst en zijn zakelijke communicatievaardigheden verder wil professionaliseren. In uw werkomgeving wordt Nederlands gesproken. 

Doel taaltraining
Na afloop van de taaltraining Zakelijk Nederlands voor anderstaligen, spreekvaardigheid, spreekt u de Nederlandse taal vloeiender. Uw luistervaardigheid is aanzienlijk toegenomen. U hebt meer zelfvertrouwen in het voeren van zakelijke gesprekken en discussies in het Nederlands. 

Als afsluiting van deze training krijgt u een persoonlijke opdracht. Bij voldoende resultaat ontvangt u een Van Dale-certificaat.

Opzet taaltraining
Deze taaltraining kunt u volgen gedurende 3 dagen (1 dag per week van 09.30 tot 16.30 uur) of gedurende 8 avonden (1 avond per week van 18.00 tot 20.30 uur). Voorafgaand aan de training krijgt u online een intaketoets en een telefonisch intakegesprek. 

Deze taaltraining kan goed gevolgd worden in combinatie met de taaltraining Zakelijk Nederlands voor anderstaligen: schrijven.

Kosten taaltraining: 1455 euro excl. btw (geen btw bij btw-vrijstelling)
Het genoemde bedrag is inclusief dag- of avondarrangement, lesmateriaal, naslagwerken, woordenboeken en intaketoets. Er zijn geen additionele kosten.

Programma

Tijdens deze driedaagse taaltraining komen onderstaande onderwerpen aan bod.

  • Verschillen in bedrijfscultuur en conventies
  • Opbouwen van een algemene zakelijke woordenschat 
  • Grammatica (vormen en structuren van het Nederlands)
  • Spreekwoorden en uitdrukkingen
  • Klanten ontvangen: woordenschat voor smalltalk
  • Telefoneren: woordenschat, afspraken maken of veranderen, spellen (telefoonalfabet), getallen
  • Presentaties en vergaderingen: uitspraak, intonatie en woordenschat
  • Mening geven, argumenten aandragen en reageren 
  • Bespreken en oplossen van meningsverschillen
  • Actief deelnemen aan discussies
  • Onderhandelen
  • Voeren van functioneringsgesprekken: tips en valkuilen

 

Gedurende de training krijgt u luisteroefeningen en wordt het geleerde door middel van rollenspelen in praktijk gebracht. Ook krijgt u werkopdrachten mee.

Agenda

15, 22 en 29 maart 2017woensdagUtrecht
27 maart, 3 en 10 april 2017maandagRotterdam
15, 22 en 29 mei 2017maandagAmsterdam
13, 20 en 27 juni 2017dinsdagRotterdam